7 juli 2011

Semesterpengar, livet och nojjor

Tänker på vad man ska investera sin pengar på efter sommaren....en resa?

Vad ska ni göra med era sommarpengar? Jag vill nog helst åka iväg till Italien och vandra i Roms små gator ååh vad fint! Men frågan är om man ska...ska man inte vara lite vuxen och bara spara pengarna.

Det konstiga är att ibland vill man vara liten och ibland önskar man att man vore vuxen, kan det vara så att man vill slippa det som händer mitt emellan, för att allt som händer mitt emellan är det som formar en och att samtidigt som det är dem bästa tiderna är det även dem värsta tiderna.  Det är dem tiderna då man är omogen känslosam och o stabil med sitt inre...är det därför man kanske bara vill slippa denna perioden och bara hoppa på att var vuxen med ett framgångsrik jobb.

Men några killar som bara är några år äldre än mig resonerar vettigt och det känns som om de säger att allt ordnar sig så fort man når 25åldern.... när jag är 23 blir jag klar med min utbildning det är då 2 år till för att komma till 25...

Ibland undrar jag hur många det är som tänker som jag? Är det bara jag som ålders nojjar? Om det inte är ålders nojja folk gör, måste det nog vara att folk inte vet vad de vill bli..deras största rädsla att bara hålla på med något bara för att man måste hålla på med något...det där med rädslor. Min största rädsla? Vad är min största rädsla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar