15 november 2011

demensen närmar sig...

Måste nog har varit bitter när jag skrivit det förra så tjofs nu är det borta!

Men jag kom att tänka på en grej!... som jag vid tillfället har glömt f*n .. men aja Vad har ni gjort idag? Jag har hållit ut med en värsta förkylning och huvudvärk på det! Önskar det vore januari redan och ett nytt år! Jag känner att jag behöver ett nytt år och nya andetag. Har ni någonsin känt att det är så mycket omkring er, både positivt och negativt och att ni knappast hinner ta ett andetag innan tiden rusat förbi! Det var nyss oktober 2010! Det är så sjukt, tiden har bara rusat jag kan bara kolla tillbaka hem till mig med alla hemma hos mig redo att dra ner till festen. Även januari känns som inte alls så längesen! Sommaren känns bara som förra vecka och dessa månader som passerat känns som nån dag sen. Jag kan ha skitkul en helg och nån vecka därpå när man snackar om något ja du vet förra helgen...eller ja du vet när jag var på den festen när var det? Ja för tre veckor sedan! kommer du ihåg!? Det känns alltid som om det vore förra helgen när det egentligen har gått flera veckor emellan...du har bara haft så roligt veckorna därpå att allt känns som om det vore vid samma tidsintervall. Jag kanske börjar bli senil!!! Jag har redan börjat glömma saker och ting och all nya ansikten man träffar varje helg! Jag måste vara hypokondriker eftersom jag börjat utveckla demens! snart kommer jag även få benkompressioner eller något annat geriatrisksjukdom....

Lägenheten är upp och ner och jag känner att det är dags för lite mys kvalitetstid (vin?) och plupp kommer ett sms till mig...glöggkväll hos Maria. Absolut tackar jag ja till det så imorgon kväll efter att jag kommit hem från min praktik blir det peppakakor och glögg. Tur att man har så underbara vänner som tänker lika <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar