20 november 2011

Arnold åh arnold

Nu när alla små favvis minnen kommer fram kan jag berätta om ett annat jag har. Jag vet inte hur liten jag var, men det var då jag älskade att åka till Folkets Park för att åka karuseller!

Jag och min syster satte oss på en karusell där det var action skådespelare i bakgrunden och jag sa till min kära syster "åh det är han Bruce Willis" och jag kommer ihåg hur stolt jag var för att jag faktiskt visste vem han var plus att det var mitt första kändis namn jag kom ihåg! 

Alltså låt mig förklara.... jag är släkt med en syster som alltid har vetat allt först och så klart före mig! Så jag kände mig urdum varje gång hon sa "ja men du vet han som spelar i filmen terminator? han heter Arnold Schwasenegger " "ehhhhh hur ser han ut, veeem??" så löd alltid mina kommentarer! Jag kanske hade en alltför hemskt korttids minne men jag kunde verkligen inte koppla kändisar, förutom kanske om det var Skurt, björnen från björnensmagasin, Bamse och kylinge och bananer i pyjamas...

Därför kände jag mig så stolt den dagen när jag plötsligt kunde koppla ett namn med ett ansikte!

Visst låter jag som en liten efterbliven unge men...ok det var jag kanske! Jag kan ju även tillägga en lite grej nu...jag kommer fortfarande inte ihåg namn och ansikten! och Syrran min vet fortfarande allt före mig. Tönt! Det är det jag kallar syskon kärlek...


Bilden: Deras nya film på G "The expendables 2"
Vilken titel, kommer rusa upp till första plats på biotoppen! Checka även in Arnolds plasticfantastic ansikte!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar