4 januari 2012

Ögonblick..

Jag har lyckats vända på dygnet och nu sitter jag uppe...

Jag är lite rädd att mina fönster ska spricka på grund av stormen...

London var great, det fanns stunder då jag blev lite ifrågasättandes men det var kul! Upp o ner på rulltrappan i underground och skålen vi höll vid nyårs middagen. Jag har sån tur att jag känner alla dessa underbara människor i mitt liv.

Idag hade jag min kompis över till middag och jag som älskar att fundera och filosofera, pratade allt mellan himmel och jord. 2012 har börjat och det har börjat med insikt och vishet!

Vi kom fram till en rad olika saker bland annat att jag är en person som tänker mycket "tänk om" men egentligen vad är det jag ska tänka om?? När vi var i London så hade vi en liten lek igång och det var att vi skulle bjuda varandra på shots om vi utförde "a dare" detta fick mig att inse att om jag inte hade fått någon utmaning hade jag nog aldrig tänk eller vågat utföra något och därav tänkt "tänk om"....det jag menar är att i år måste jag försöka sätta mig  själv i tanken att jag ska se grejer som ett hinder jag vill komma över, så som ett "dare". Jag kanske slipper tänka "tänk om" i det fallet..

Jag har kommit i underfund med många grejer ikväll och äntligen kunnat fundera på vad mina nyårslöften ska vara. Jag har egentligen inte utvärderat mitt gamla nyårslöfte och det kanske jag måste göra innan jag börjar med mina nya. Jag har även sagt att jag ska börja det nya året när det kinesiska sätter igång just på grund av att det är mitt år i år enligt det kinesiska horoskopet! Jag ska också börja det kinesiska nyåret med något rött...lite vidskeplig får man väl vara.

Det är galet hur mycket jag filosoferar och drömmer samtidigt som jag lever livet. Hur kan jag få dem två att fungera ihop egentligen? Men på något konstigt sätt gör det och jag trivs så bra med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar