7 mars 2012

Chichita

Vill bara vara i den stunden då jag åkte förbi kvinnorna som trampade chuño i copacabana eller i den stunden då jag tittade ut genom fönstret på bussen på väg till Tarija och såg all den grönskan och otroliga grönsaker som växte på gårdarna mitt i natten. Vill tillbaka dit och bara stanna bussen och hoppa av och lära mig hur kvinnorna trampar och veta deras liv. Eller lära mig hur man planterar och får det växa så grönt. Lära mig brygga chicha av majs och att väva stora mattor och att väva korgar. Inte för att jag kommer använda mig av kunskapen men för att jag är så, jag är nyfiken och vill veta vad och varför och hur det görs. Vill dit nu istället för att sitta här och skriva min vårdplan. Vill till solen och slippa vara grå och pigmentlös...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar