6 augusti 2011

Tankar som vanligt!

Okej, lördagkväll och här sitter jag SJÄLV för det första! sedan att poängtera SJÄLV i detta hem när det ÖSREGNAR utomhus! men trots detta är det något lite mysigt och hemtrevligt att sitta inne och höra regnet smälla mot fönsterrutorna...

Jag har som min gode vän blomkål och dipa...och det är faktiskt gott och nyttigt därmed! prova! Syrran tipsa ;)

Jag träffade lite av mina IB klasskompisar igår och en av killarna hade nyligen blivit hjärtekrossad efter 3år av förhållande, man kan verkligen se det i en persons ögon,smärtan. Ögonen förmedlar att det gör ont någonstans djupare än vad man kan se. Ögonen kanske verkligen är dörren till själen? Kolla i din käraaste ögon...ser du vad han känner?

Han berättade inte hela historien varför det blev ett slut, men att det blev ett och att igår, var den enda gången han kunde gå ut o festa loss, för då visste han åtminstone att HON inte skulle vara i Malmö. Jag kollade på honom och jag såg den tuffa minen han alltid har, den badboy stilen han vill köra, som alltid...men trots detta syntes det lite att allt inte var ok. Det var nästan som om man ville säga, det är lungt, du tror mig kanske inte nu, men tiden läcker alla sår....

Jag tycker jag får flera och flera bevis på att vi, människan, verkligen är svaga varelser. Så där att vi blir sjuka av att ynkla stå under regn?! Whats up with that? men ni förstår

Jag har haft en väldig skön och harmonisk dag idag, lagat lite vegetarisk mat till morsan, kollat på lite sommar med Ernst, sedan chillat med världens inspirerande musik..och sedan talat om livet med min allra bästa kompis. Det har helt enkelt varit en bra harmonisk dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar