17 april 2011

Alkohol

Jag fastnade upp lite och började tänka...hur långt kan det gå utan att röra en enda droppe av alkohol innan man börjar känna abstinans?

För dagens ungdomar tror jag att det gått så pass långt att man måste få i sig nån slags mängd varje helg! Jag tänker på alla dem jag känner som oftast festar varje helg inte bara fredagen men även lördagen.... sedan tänker jag på mig själv som självklart även gör det samma och jobbar jag den helgen, ja då kanske man passar på att bara ta en öl med ff gänget innan man drar iväg.

Jag kom att tänka på detta eftersom denna helgen kändes verkligen som en vit helg (om man bortser en cider och en corona som slukades direkt efter tentan....) och sedan för 10min sen kände jag "ååh vad gott det hade varit med ett glas rött till middagen!" Vanligtvis brukar det inte kännas så en söndag?!! men idag kände jag suget efter ett glas rött....

Hur länge kan man gå utan att röra en droppe alkohol om man inte ens kan hålla sig i en vecka, eller speciellt vi ungdomar i alla fall!!! Vad är det som händer?

Kommer man få en ny folksjukdom; ungdomsalkolism? Jag tar detta kanske lite för långt här, känns det som... men ärligt detta är allvarligt och känner mig glad att jag bestämt mig att trappat ner i mängden av alkohols konsumtionen!

Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar